H μουσικοκινητική αγωγή είναι μία μέθοδος, η οποία βοηθά τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας να αντιληφθούν έννοιες, όπως χρόνος, χώρος, ταχύτητα, ένταση, ρυθμός, μέσα από ασκήσεις με μορφή παιχνιδιού, πάντα με τη συνοδεία μουσικής και χορού.

Επίσης ανακαλύπτουν το σώμα τους και τις δυνατότητές τους καθώς και να αυτοσχεδιάζουν. Με αυτόν τον τρόπο, μαθαίνουν τις βασικές αρχές του κλασσικού μπαλέτου.Πάντα με την κατάλληλη μουσική, και την αντίστοιχη κίνηση, τα παιδιά όχι μόνο αναπτύσσονται συναισθηματικά, νοητικά και κινητικά, αλλά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται και να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Το μπαλέτο είναι είδος χορού, με καταγωγή από την Ιταλία του 15ου αιώνα, το οποίο αργότερα εξελίχθηκε στη σκηνική του μορφή, κυρίως στη Γαλλία και τη Ρωσία. Στην πρώτη μορφή του απουσίαζε η χρήση σκηνικών και λάμβανε χώρα σε μεγάλες αίθουσες συναθροίσεων, όπου οι θεατές καταλάμβαναν τις θέσεις μπροστά και εκατέρωθεν της σκηνής. Έκτοτε έχει εξελιχθεί σε είδος χορού υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, με δική του ορολογία και δομική σύσταση. Η μουσική συνοδεία είναι κατά κύριο λόγο από το ρεπερτόριο της κλασσικής μουσικής.

Το μπαλέτο περιλαμβάνει ασκήσεις που βελτιώνουν την στάση του σώματος και το συντονισμό των μελών του, την αίσθηση του ρυθμού και τη μνήμη, ενώ καλλιεργούν τη δημιουργικότητα, την καλλιτεχνική έκφραση, τη χάρη, τη σωματική πειθαρχία και τη σωματική επικοινωνία με τους άλλους χορευτές. Ως αεροβική άσκηση, συμβάλλει στην καλή φυσική κατάσταση και ενδυναμώνει τους μυς της πλάτης και τους κοιλιακούς, χτίζοντας δυνατά, ευλύγιστα και σμιλεμένα κορμιά, χωρίς να προσθέτει όγκο. Το μπαλέτο ενισχύει τη μουσική καλλιέργεια των μαθητών και ενθαρρύνει την εκτίμηση και την αγάπη για την κλασσική μουσική, ενώ παράλληλα χαρίζει αυτοπεποίθηση.